وضعیت امنیتی در سال آینده بهتر خواهد شد

داکترعبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که فصل جاری، فرصت طلایی برای گرفتن تدابیر امنیتی در بهار سال آینده خواهد بود.

داکتر عبدالله که امروز دوشنبه (۱۵ قوس) در نشست شورای وزیران صحبت می کرد گفت که با جلب و جذب افراد بیشتری در صفوف نظامیان و در کنار آن با هدف قرار دادن پایگاه های طالبان، از تهدیدهای امنیتی در سال آینده، کاسته شود.
وی خاطرنشان ساخت که این تصامیم بر اساس دستور شورای امنیت ملی روی دست گرفته شود و باید گراف ناامنی ها در سال آینده خورشیدی، کاهش یابد.
او ابراز نگرانی کرد که در جنگ کنونی، میزان تلفات نظامیان بلند رفته است و نیاز است تا نهادهای امنیتی برای کاهش تلفات نیروهای امنیتی در میدان نبرد، اقدام جدی کنند.
از سوی هم، آقای عبدالله ، نشست قلب آسیا را به میزبانی هند، امیدوار کننده دانست که این نشست در راستای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان مفید خواهد بود.
رییس اجرایی از تلاش های هندوستان برای همگرایی منطقه ای در رابطه به صلح و ثبات در افغانستان ابراز امتنان کرد.
نشست قلب آسیا روز گذشته با حضور سران کشورهای منطقه ای در هند به پایان رسید و در این نشست، کشورهای منطقه ای، از صلح و ثبات در افغانستان اعلام حمایت نموده و همه گان تاکید کرده اند که امنیت در افغانستان به نفع منطقه خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.