واکنش ترامپ به تهدید هم‌حزبی‌هایش برای کنار گذاشتن او

دونالد ترامپ به تلاشهای اخیر جمهوری‌خواهان مخالف کاندیداتوری او برای ریاست جمهوری به منظور کنار گذاشتن وی از این رقابت‌ها واکنش نشان داده و تهدید کرد اگر جمهوری‌خواهان حول کاندیداتوری او متحد نشوند او نیز جلب کمک‌های مالی برای این حزب را متوقف خواهد کرد.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو حزب جمهوری‌خواه آمریکا در سخنرانی در هتلی در لاس وگاس گفت، "یک گروه شورشی" در حزب جمهوری‌خواه تلاش دارند تا جلوی رای دادن نمایندگان به او در کنوانسیون ماه ژوئیه حزب جمهوری‌خواه را بگیرند.

ترامپ اظهار کرد: اکنون شما با معدود کسانی مواجه هستید که شدیدا شکست خورده‌اند و تلاش می‌کنند به سازماندهی چیزی مشابه به یک شورش نمایندگان کنوانسیون بپردازند. فکر می‌کنم آنها چنین تلاشی را داشته‌اند.

ترامپ در جریان این سخنرانی‌اش چند بار به چنین تلاشهایی اشاره کرده و مدعی شد این تلاشها به نوعی "غیرقانونی" هستند و در عین حال آنها را "ساخته و پرداخته رسانه‌ها" دانست. وی گفت: همه اینها توسط مطبوعات ساخته و پرداخته شده‌اند. من به شما می‌گویم که این تلاش یک حقه رسانه‌ای است.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که تعداد هر چه بیشتری از جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا می‌گویند که در کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه شرکت نکرده و از کاندیداتوری وی حمایت نمی‌کنند. جنبشی نیز میان برخی نمایندگان محافظه کار این کنوانسیون و دیگر فعالان برای تغییر دادن قوانین حزب جمهوری خواه برای اجازه به حضور کاندیداهای متفاوت در این کنوانسیون به راه افتاده هر چند که نیاز به تلاش فراوان از جمله با ارائه یک جایگزین معتبر داشته و از حمایت کافی نیز برخوردار نیست.

در حقیقت ترامپ نیز به این مشکل هم‌حزبی‌های مخالف کاندیداتوری‌اش در تعیین یک جایگزین برای او اشاره کرده و گفت: آنها قرار است چه کسی را به جای من انتخاب کنند؟ من همه را شکست می‌دهم. منظور من شکست معمولی نیست. شکستی که همه آنها را از گردونه رقابت خارج کند!

ترامپ در مقطعی از این سخنرانی‌اش بدون سند و مدرکی مدعی شد که رقیب سابقش جب بوش و یک جمهوری خواه دیگر که نامی از او نبرد بخشی از جنبش مخالفت با کاندیداتوری او برای حزب جمهوری خواه هستند. این در حالی است که نه جب بوش و نه رقیب دیگر ترامپ یعنی تد کروز از کاندیداتوری او حمایت نکرده‌اند.

ترامپ هر چه بیشتر با مخالفت هم حزبی‌هایش با کاندیداتوری او برای ریاست جمهوری مواجه است؛ کسانی که نگران لفاظی‌های آتشین ترامپ هستند. او در سخنرانی روز شنبه‌اش به ظاهر از این مخالفتها ناراضی بود و گفت: اگر که جمهوری‌خواهان فقط کمی به ما کمک کنند این مفید واقع خواهد شد.

وی همچنین تهدید کرد اگر که جمهوری خواهان سر کاندیداتوری او به اتفاق نظر نرسند او آماده است تا جلب کمک‌های مالی برای حزب را متوقف کرده و خودش شخصا کمپین انتخاباتی‌اش را تامین کند.

ترامپ در روزهای اخیر چندین مراسم جذب کمک مالی در سراسر آمریکا که عمدتا به نفع کمیته ملی جمهوری‌خواهان بود برگزار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.