مرکل: سیاست بستن مرزها به روی پناهجویان می‌تواند به درگیری نظامی منجر شود

صدراعظم آلمان بستن مرزهای اروپایی بر روی مهاجران را زمینه‌ساز بروز بحران نظامی در منطقه دانست.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در سخنانی ضمن دفاع از سیاست دولت خود در زمینه مهاجران هشدار داد که بستن مرزها می تواند به درگیری نظامی در منطقه منجر شود.

خبرگزاری آلمان نوشت که مرکل در سخنانی در شهر دارمشتات از برنامه‌های دولت ائتلافی خود در زمینه مهاجران دفاع کرد و گفت: « آلمان به همه مردمی که به دلیل جنگ و پیامدهای آن نیازمند حمایت هستند، کمک خواهد کرد. همچنین اهمیت دارد که افراد بتوانند به کشورهای خود باز گردند. همانهایی که به دلیل مسایل اقتصادی به آلمان آمده‌اند و دیگر به این حمایت‌ها نیازی ندارند. ایجاد منطقه‌ای ترانزیتی در برابر بستن مرزها برای تصمیم‌گیری مهم است»

صدراعظم آلمان در ادامه سخنان خود که به مدت نیم ساعت به طول انجامید درباره بستن مرزهای کشورش با اتریش با اشاره به تجربه مجارستان و صربستان هشدار داد و گفت: « این اقدام هرج‌مرج به دنبال خواهد داشت.»

وی همچنین گفت که حصارکشی مجارستان منجر به این شد که افراد از راه کرواسی، اسلوونی و یا رومانی به راه خود ادامه دهند. این وظیفه آلمان است که به عنوان کشوری بزرگ در اتحادیه اروپا، راهکاری توام با همبستگی در اتحادیه اروپا پیدا کند و اجرایی کردن این اقدام گام به گام امکان‌پذیر است.

صدارعظم آلمان همچنین گفت که اطمینان دارد که می‌توان این مسئله را محقق کرد. وی نگرانی‌ها فراوانی که در این راستا وجود دارد را درک می‌کند و نمی‌خواهد آنها را بی‌ارزش جلوه دهد اما بر این تاکید دارد که ارزش‌های انسانی پناه‌جویان نباید فراموش شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.