ریک ویلز نماینده خاص استرالیا باصلاح الدین ربانی ملاقات نمود

ابتدا ریک ویلز تقرر صلاح ا لدین ربانی را به حیث وزیر خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از جانب خود، وزیر خارجه و حکومت کشور اش تبریک گفت و برای ایشان در این ماموریت مهم، آرزوی موفقیت نمود.

نماینده خاص استرالیا برای افغانستان و پاکستان با اشاره به همکاری های کشور متبوع اش با جمهوری اسلامی افغانستان در عرصه های امنیتی و انکشافی طی سیزده سال گذشته و اهمیت تداوم این همکای ها در تحکیم بیشتر روابط میان دو کشور، اظهار داشت: افغانستان برای استرالیا از جایگاه خاص و مهمی برخوردار بوده است و کشور ما مصمم است تا به همکاری های خویش نه تنها در عرصه امنیتی، بلکه در ساحات مهم و ضروری انکشافی دیگر نیز در این کشور ادامه دهد. استرالیا از هیچ نوع همکاری ممکن دریغ نخواهد ورزید.

سپس، وزیر خارجه نماینده خاص استرالیا برای افغانستان و پاکستان را به کشور خوش آمد گفت و ضمن قدردانی از مساعدت های سخاوتمندانه آن کشور با افغانستان، افزود: بدون شک، استرالیا دوست خوب کشور ما بوده است و همکاری های گذشته آن کشور در ساحات مختلف موثریت قابل ملاحظه ای داشته است. دولت افغانستان از تداوم همکاری های کشور دوست استرالیا با قدردانی استقبال نموده و آن را در تعمیق دوستی میان دو کشور اثرگذار می داند.

در این ملاقات، روی اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور، تلاش های حکومت وحدت ملی در راستای مصالحه و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.