رئیس جمهور ترکمنستان خواستار تشدید مجازات و عدم عفو قاچاقچیان مواد مخدر شد

رئیس جمهور ترکمنستان خواستار تشدید مجازات و عدم عفو عمومی عاملان قاچاق مواد مخدر و داروهای روان‌گردان در این کشور شد و از پارلمان این کشور خواست قوانین جدیدی در این خصوص وضع شود.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ترکمنستان خواستار تشدید مجازات و عدم عفو قاچاقچیان مواد مخدر شد

«قربانقلی بردی‏‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه‏‌ای که شب گذشته با حضور مقامات عالی‌رتبه و نیز رئیس مجلس (پارلمان) این کشور برگزار شد، خطاب به رئیس پارلمان این کشور گفت: در قانون جدید ترکمنستان قوانین منع عفو عمومی قاچاق‌چیان وضع شود و مجازات عوامل قاچاق مواد مخدر تشدید شود.

تلویزیون ملی ترکمنستان از جلسه هیات دولت گزارش داد: رئیس جمهور ترکمنستان در این جلسه بر مبارزه قاطع با مواد مخدر و داروهای روان‌گردان تاکید کرده است.

بردی‏‌محمداف تاکید کرد: اعتیاد به مواد مخدر یک پدیده شوم و وحشتناک است و ما در برابر این پدیده شوم به صورت قاطع مبارزه می‏‌کنیم .

رئیس جمهور ترکمنستان در پایان این جلسه به مسئولین نیروهای امنیتی و انتظامی این کشور دستور داد تا عملیات مبارزه همه‌جانبه با عوامل قاچاق مواد مخدر در این کشور را افزایش دهند و در صورت نیاز کمک مادی و تجهیزاتی این نهادها برای مقابله بیشتر با این پدیده شوم ، تقویت خواهد شد.

تلویزیون ملی ترکمنستان همچنین در ادامه گزارش تصویری را پخش کرد که در آن 2 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و داروهای روان‌گردان (ترامادول) در پی عملیات ویژه نیروهای امنیتی و انتظامی ترکمنستان شناسایی و دستگیر شده‏‌اند.

بردی‌‏محمداف رئیس جمهور ترکمنستان از اولین روز تصدی خود در سمت ریاست جمهور ترکمنستان از سال 2007 میلادی، مبارزه با عاملان قاچاق مواد مخدر را از برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد و در این زمینه سازمان جداگانه دولتی مبارزه با مواد مخدر را زیر نظر نهاد ریاست جمهور این کشور تاسیس کرد.

تدابیر شدید همه‌جانبه برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، تجهیز نیروهای مرزبانی، انتظامی و امنیتی برای مقابله با این پدیده شوم، حبس طولانی‌مدت و نیز مصادره اموال عاملان قاچاق و عدم عفو عمومی عوامل قاچاق مواد مخدر که در حبس در زندان‏‌های این کشور به سر می‏‌برند، باعث شده‌است که سطح قاچاق مواد مخدر و نرخ اعتیاد به این مواد خانمان سوز در سراسر ترکمنستان کاهش یابد.

نیروهای امنیتی و انتظامی ترکمنستان در طول سال چندین بار میزان مختلف از مواد مخدر را در مراسم‏‌های مشابه در محل مذکور در حومه عشق‌‏آباد می‌‏سوزاند و دستاوردهای خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر را به نمایش می‏‌گذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.