3 زن دربحرین بازداشت شدند

مردم بحرین در نقاط مختلف این کشور به مناسبت گرامیداشت '' عید شهدا'' و سالروز قیام ملت در دهه نود قرن گذشته میلادی تظاهرات گسترده و با شکوهی برگزار کردند. نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه سه تن از زنان شرکت کننده در این تظاهرات را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق ، مقامات امنیتی بحرین در این تظاهرات همسر شیخ علی الجد حفصی و دخترش را به همراه دو پسرش و همچنین همسر ''حسن آدم '' را که در سیاهچالهای رژیم بسر می برد، دستگیر کردند.

نیروهای رژیم تظاهرات مسالمت آمیز مردم را در ورودی های پایتخت به محاصره خود درآورد و در اطراف محل شروع راهپیمایی در بازار شهر یک حلقه امنیتی به وجود آوردند . اقدامات و حضور گسترده نیروهای رژیم مانع از آن شد که شهروندان بحرینی طبق فراخوان به عمل آمده از سوی جریانهای انقلابی و احزاب مخالف راهپیمایی مورد نظر خود را انجام دهند.

اما علیرغم اقدامات سرکوبگر نیروهای رژیم آل خلیفه مردم بحرین به منظور تجدید پیمان با شهدا در شهرکهای مختلف این کشور از قبیل المالکیه ، البلاد ، الدیه و ستره راهپیمایی های متعددی با شعار '' هدف ما منامه است '' برگزار کردند .

شرکت کنندگان در این تظاهرات بر حق قصاص از قاتلان شهدا و ادامه جنبش انقلابی تا تحقق یافتن خواسته های بر حق خویش تاکید کردند.

اعتراضات مسالمت آمیز مردمی علیه رژیم آل خلیفه در بحرین که از چهار سال پیش آغاز شده ، توسط نیروهای امنیتی این کشور با کمک ارتش عربستان که در قالب ''نیروهای سپر جزیره'' در بحرین مستقر شده اند، به شدت سرکوب شده و دهها نفر از معترضان کشته و هزاران نفر دیگر از شهروندان این کشور بازداشت و یا از ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی اخراج شده اند.

مخالفان بحرینی، از جمله اکثریت شیعه این کشور خواستار احقاق حقوق مدنی و سیاسی خود از جمله حق تعیین سرنوشت هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.