مرکل: حل دیپلماتیک بحران اوکراین زمان می‌طلبد

صدر اعظم آلمان در مصاحبه با تلویزیون آلمان گفت که حل دیپلماتیک بحران اوکراین زمان می طلبد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، "آنگلا مرکل"صدراعظم آلمان در گفتگو با تلویزیون آلمان که شب گذشته پخش گردید اعلام کرد که رسیدن به راه حل دیپلماتیک با روسیه درباره بحران اوکراین ممکن است زمانی طولانی و بسیار بیشتر از آنچه مورد انتظار است را بطلبد؛ اما وی معتقد است که این مسأله در طولانی مدت ممکن خواهد بود.


وی همچنین گفت: دولت وی به هیچ وجه نمی تواند قبول نماید که روسیه، کریمه را به خاک خود ملحق کند؛ چرا که این مسأله سبب متزلزل شدن مؤسسات اروپایی خواهد گردید.


وی همچنین در ادامه تصریح کرد:غرب در مورد "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه بر اساس رفتار و کارهایش قضاوت خواهد کرد و نه بر اساس سخنان وی.


مرکل در پاسخ این سؤال که آیا احساس نا امیدی در رابطه با پیشرفت در گفتگو با پوتین می‌کنید گفت: امید و نا امیدی مسأله نیست، من باید بطور شفاف با پوتین درباره منافع و ارزشهای آلمان و اروپا صحبت کنم و این کار را خواهم کرد.


وی در پاسخ به پرسش اینکه هدفی که پوتین نسبت به آن تلاش دارد چیست گفت: وظیفه من این نیست که این را بفهمم؛ من می خواهم که بتوانیم با روسیه مانند شرکای دیگرمان بار دیگر همکاری کنم و مشکلات خطرناکی وجود دارد که ما نمی توانیم آن را قبول کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.