مرکل: اروپا در پرداخت بدهی اوکراین همکاری کند

صدراعظم آلمان از شرکای اروپایی خواست تا در پرداخت بدهی اوکراین به روسیه همکاری کنند.

نگلا مرکل» صدراعظم آلمان از هم‌پیمانان خود خواست به اوکراین کمک کنند تا بدهی گازی خود را به روسیه بپردازد. وی روز گذشته در جریان سفر به اسلوواکی و دیدار با «روبرت فیکو» نخست‌وزیر این کشور از هم‌پیمانان اوکراین خواست تا به دنبال نگرانی از امکان قطع گاز این کشور در زمستان، در پرداخت بدهی اوکراین به روسیه همکاری کنند. خبرگزاری فرانسه نوشت که فیکو با این حال بار دیگر تاکید کرده بود که با هرگونه کمک مالی به اوکراین مخالف است.

مرکل در این مورد گفت:«همه باید در این اقدام مشارکت کنند از جمله اسلوواکی. ما دنبال راهکاری هستیم و تاکنون به راه حلی نرسیده‌ایم این در حالی است که زمستان در راه است. رسیدن به راهی برای حل این مسئله برای اروپا، اوکراین و روسیه ضروری است و به ثبات در انتقال گاز در زمستان منجر خواهد شد.»

در پی اقدام شرکت روسی گازپروم مبنی بر قطع گاز به اوکراین، روسیه و اوکراین برای تامین امنیت گازی کی‌یف در حال رایزنی هستند.

اتحادیه اروپا امروز در بروکسل میزبان مذاکرات گازی میان طرفین است. «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین یکشنبه گفت که با «ولادیمیر پوتین» همتای روس  در دیدار اخیر در میلان در زمینه قیمت به توافق رسیده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.