کمیسیون انتخابات: قضیه امرخیل برای بررسی به کمیسیون شکایات محول شد

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که در ظرف یک یا دو روز آینده نتایج قسمی انتخابات اعلام خواهد شد. نورمحمد نور همچنین گفت که قضیه امرخیل برای بررسی به کمیسیون شکایات محول شده است.

 به نقل از خبرگزاری بی‌بی‌سی، «نورمحمد نور»، سخنگوی این کمیسیون، روز جمعه (۳۰ جوزا) در یک نشست خبری گفت که تاکنون ۹۲ درصد برگه‌های نتایج انتخابات به مرکز جمع‌بندی آرا در کابل رسیده است.
او می‌گوید که آرای ۲۸ ولایت کشور شامل این رقم است و متباقی برگه‌های نتایج نیز به زودی به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات خواهد رسید.
نورمحمد نور می‌گوید که بررسی و ثبت هفتاد درصد برگه‌های نتایجی که به دست آنها رسیده، آغاز شده است.
وی همچنین گفت که نامزدان ریاست جمهوری باید بر اساس اصولنامه ای که آن را امضا کرده‌اند، با کمیسیون انتخابات همکاری کنند.
وی افزود: «از زمانی که روند را پیش بردیم و تا اینجا رسیدیم تمام کارها زیر نظر ناظران بین‌المللی صورت گرفته و کمیسیون تاکنون کج‌روی نکرده است.»
او تاکید کرد که کار کمیسیون با نظارت ناظران بین‌المللی ادامه خواهد یافت و نتایج انتخابات بر اساس جدول زمانی پیش‌بینی شده اعلام خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که آن‌ها اطلاعات چگونگی برآورد میزان مشارکت مردم را در نامه‌ای به آقای عبدالله فرستاده‌اند.
او همچنان گفت که قضیه آقای امرخیل برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی محول شده است.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲۴ جوزا برگزار شد. قرار است نتایج ابتدایی این انتخابات به تاریخ یازدهم سرطان و نتایج نهایی آن به تاریخ ۳۱ سرطان اعلام شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.