لاوروف: همه‌پرسی «کریمه» کاملاً در راستای منشور سازمان ملل است

وزیر خارجه روسیه در پیامی تلفنی با همتای آمریکایی‌اش تأکید کرد که همه‌پرسی درباره الحاق «کریمه» به روسیه کاملاً در راستای منشور سازمان ملل است.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پیامی تلفنی به «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفت که همه‌پرسی «کریمه» کاملاً در راستای منشور سازمان ملل است و نتیجه آن باید یک نقطه خروج در تعیین آینده شبه‌جزیره کریمه باشد.

لاوروف همچنین توجه کری را به این مطلب جلب کرد که مسوولیت مقامات کنونی اوکراین است که موج گروه‌های افراطی و فراملی‌گرا که جمعیت روس زبان را دچار رعب و وحشت می‌کنند، مهار کنند.

لاوروف و کری همچنین در تماس تلفنی خود به توافق رسیدند تا تماس‌های کاری خود درباره مشکلات اوکراین را حفظ کنند.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که آمریکا وقتی پیش‌نویس قطعنامه بحران اوکراین را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دادند، حاضر به شنیدن ندای عقل نشدند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما به طور مداوم به شرکای غربی خود و به ویژه آمریکا یادآور می‌شویم که اقدامات غیرعقلانی غیرسازنده است. پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده شدنشان داد که آمریکا حاضر به شنیدن ندای عقل نیست و همین امر انگیزه‌ای برای روسیه شد تا پیش‌نویس قطعنامه‌ای که تصویب نشد را وتو کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.