ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در یبرود

یگانهای ارتش سوریه پس از دستیابی به یک موفقیت بزرگ در شرق یبرود در منطقه قلمون واقع در ریف دمشق به پیشروی خود در این شهر ادامه می دهند.

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ،ارتش سوریه به پیشروی خود در یبرود ادامه می دهد و گروه‌های تروریستی پا به فرار گذاشته‌اند و در صورت مقاومت گزینه‌ای جز مرگ ندارند.


یگانهای ارتش سوریه پس از دستیابی به یک موفقیت بزرگ در شرق یبرود در منطقه قلمون واقع در ریف دمشق که به شکسته شدن خطوط مقدم دفاعی افراد مسلح منجر شد به پیشروی خود در این شهر ادامه می دهند.


خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یک منبع نظامی سوری اعلام کرد سیزده فرمانده از فرماندهان گروههای مسلح که عملیات را در یبرود فرماندهی می کردند کشته شدند.


حسن حمزه خبرنگار شبکه المنار در گزارشی از شرق یبرود گفت: ارتش سوریه از اینجا وارد پایگاه اصلی افراد مسلح در یبرود شده است.


وی افزود:محله های شرقی یبرود در برابر پیشروی نیروهای ویژه ارتش سوریه چندان دوام نیاوردند و پیش از آن نیز ارتش با «آتش تهیه» به مواضع افراد مسلح حمله و مهم ترین استحکامات گروههای مسلح را در بیمارستان ملی یبرود ، باشگاه ورزشی و کارگاه‌های نزدیک به محله های شرقی را منهدم کرده بود.


حمزه گفت : اینجا ورودی اصلی شهر یبرود است. از اینجا یبرود به مزارع ریما متصل می شود. از اینجا ارتش سوریه به محله های شرقی یبرود وارد شده و تا محله های داخلی پیشروی کرده و خطوط مقدم دفاعی را در شرق یبرود از بین برده است. درگیریها شدید شد و نیروهای ارتش نزدیک و با افراد مسلح در مرکز شهر رو در رو شده‌اند. افراد مسلح به بلندی‌های اطراف یبرود گریختند اما آنها در بلندی‌ها نیز هدف نیروهای ارتش قرار گرفتند.


یکی از افسران نیروهای دفاع ملی گفت:« ارتش بر مهمترین بلندی در یبرود یعنی مارمارون کنترل پیدا کرده است و عملیات با شدت تمام و با روحیه بسیار بالای سربازان ادامه دارد تا سراسر یبرود از وجود تروریست‌ها پاکسازی شود.»


حمزه گفت خطوط مقدم دفاعی شکست و اکنون ارتش در مسیر منطقه فلیته قرار گرفته است.


افراد مسلح دیگر گزینه‌های زیادی ندارند به ویژه آنکه نیروهای ویژه ارتش سوریه بر بلندترین بلندی یعنی مارومارون کنترل پیدا کرده اند که بر قلب یبرود و اطراف آن مشرف است و بدین ترتیب یبرود به کنترل در آمده است و باقیمانده گروه‌های مسلح نیز سردرگم شده اند و با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.


این  افسر افزود:« به خواست الهی یبرود به زودی زود به کنترل کامل ارتش در خواهد آمد.»


حمزه گفت اینجا همان یبرود مستحکم بود که به واسطه عملیات ارتش سوریه از معادلات گروههای مسلح خارج شد و از  خیابانها و خانه ها و حتی از تپه های نزدیک به یبرود گریخته اند و در انتظار عملیات بعدی ارتش هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.