ترور رئیس سازمان اطلاعات نظامی بنغازی

العربیه: رئیس سازمان اطلاعات لیبی ترور شد.

به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه؛  منابع امنیتی لیبی اعلام کردند رئیس سرویس های اطلاعات نظامی بنغازی واقع در شرق لیبی جمعه شب به ضرب گلوله مهاجمان مسلح به قتل رسید.
یک مسئول امنیتی لیبی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد مهاجمان مسلح ناشناس به سرهنگ فتح الله عبدالرحیم القزیری، رئیس سرویس های اطلاعات نظامی بنغازی شلیک کردند و او را به قتل رساندند.
این مسئول امنیتی لیبی افزود القزیری که به تازگی به عنوان رئیس سرویس های اطلاعات نظامی منطقه بنغازی منصوب شده بود، برای شرکت در مراسم ازدواج خواهرزاده خود به منطقه درنه در شرق لیبی سفر کرده بود. شهر درنه در روزهای اخیر شاهد موج شدیدی از خشونت های خونین بوده است و القزیری نیز در همین شهر به قتل رسید.
ستوان ابراهیم الشرعه، سخنگوی سرویس های امنیتی بنغازی، اعلام کرد القزیری در یکی از خیابان های مرکزی شهر درنه به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.
پس از انقلاب لیبی در سال دو هزار و یازده که به سرنگونی معمر قذافی رئیس جمهور سابق این کشور منجر شد، مناطق شرق لیبی و به ویژه شهر بنغازی به صحنه خشونت ها، حملات و بمبگذاری های خونین تبدیل شد.
در ماههای اخیر ترور نظامیان، نیروهای پلیس، قضات ، شخصیتهای برجسته و مسئولان رسانه ها در شهر بنغازی و درنه افزایش یافته و در این خشونت ها بیش از سیصد نفر کشته شده اند اما مقامات جدید لیبی نتوانسته اند عاملان این خشونت ها و خونریزی ها را بازداشت و امنیت را در این منطقه برقرار کنند.
روز پنجشنبه راننده یک خودرو بر اثر انفجار بمبی که در ماشینش کار گذاشته شده بود، در منطقه طبرق واقع در شرق دور لیبی کشته شد. این اولین بار است که در این منطقه ترور اتفاق می افتد و این مسئله نشان می دهد که خشونت و ناامنی به این منطقه نیز سرایت کرده است. روز پنجشنبه سر یک نفر در بنغازی پیدا شد. این فرد توسط افراد مسلح ربوده شده بود و ربایندگان در ازای آزادی وی خواستار پول شده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.