لاوروف: برخی طرف ها برای ناکام گذاشتن "ژنو 2" تلاش می‌کنند

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک وزرای امور خارجه روسیه و ژاپن در توکیو هشدار داد بعضی طرف ها برای ناکام گذاشتن برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو 2 تلاش می کنند.

 به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد بعضی طرفها برای به شکست کشاندن کنفرانس بین المللی ژنو 2 تلاش می کنند و حتی تلاش می کنند مضمون توافق واشنگتن و مسکو در این باره را مخدوش جلوه دهند.


لاوروف از جامعه جهانی خواست تلاش خود برای برگزاری این کنفرانس را به منظور کمک به حل بحران سوریه تشدید کند.


لاوروف از مخالفان سوری خواست بدون پیش شرط در کنفرانس ژنو 2 شرکت کنند.


خبرنگار این شبکه افزود: با وجود همکاری بین مسکو و توکیو در زمینه های مختلف اما مسئله امضا نشدن توافقنامه صلح بین دو کشور همچنان مانعی در راه توسعه همکاری های مشترک بین روسیه و ژاپن است. جزایر مورد مناقشه به دو کشور هم در این گفتگوها مطرح شد. لاوروف اعلام کرد معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در اوایل سال آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درباره توافق صلح گفتگو کنند.


خبرنگار روسیا الیوم خاطر نشان کرد: وزیر دفاع روسیه هم درباره همکاری های امنیتی بین دو کشور سخن گفت و اعلام کرد مسکو از توکیو برای مانور مشترک در خلیج عدن به منظور مقابله با دزدی دریایی در این منطقه دعوت کرده است. ژاپن از روسیه برای دعوت از توکیو برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 تشکر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.