میشل پلاتینی: ما در زمینه آموزش با فدراسیون فوتبال افغانستان همکاری می‌کنیم

رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا «یوفا» که به کابل سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا به خاطر ارتقای ظرفیت مربیان و آموزگاران فوتبال افغانستان همکاری خواهد کرد، ما دوره های کوتاه مدت آموزشی برای افغان‌ها خواهیم گذاشت.

به گزارش پیام آفتاب، رئیس کنفدراسیون اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ضمن بازدید از کابل، حمایت یوفا را از فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد.
میشل پلاتینی Michel Platini رئیس کنفدراسیون اتحادیه فوتبال اروپا (UEFA) و یکی از بازیکنان مشهور قرن بیستم فرانسه که در خط میانی بازی می کرد، روز گذشته در رأس یک هیئت این کنفدراسیون وارد افغانستان شده است.
وی امروز در یک نشست خبری مشترک با رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، اظهار داشت: این سفر براساس دعوت فدراسیون فوتبال افغانستان صورت گرفته است.
پلاتینی ادامه داد: اتحادیه اروپا به خاطر ارتقای ظرفیت مربیان و آموزگاران فوتبال افغانستان همکاری خواهد کرد.
این شخصیت سرشناس فوتبال جهان خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک با همکاری اتحادیه اروپا، دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت در داخل افغانستان و کشورهای اروپایی برای مربیان و آموزگاران افغان برگزار خواهد شد.
میشل پلاتینی، ۵۸ سال قبل در فرانسه به دنیا آمده و در جام جهانی سال های ۱۹۷۸،۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ در تیم ملی فرانسه بازی کرده است.
وی۷۲ بازی را برای تیم ملی فرانسه انجام داده و ۴۱ گول را نیز به ثمر رساند و از سال ۲۰۰۷ میلادی بدین سو به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال اروپا ایفای وظیفه می کند.
«کرام الدین کریم» نیز در نشست خبری امروز گفت که فوتبال افغانستان، در چند سال اخیر رشد بی سابقه داشته و تحولات بزرگ در این رشتۀ ورزشی به وجود آمده است.
وی افزود که فدراسیون فوتبال افغانستان، تلاش دارد تا افغانستان در ده سال آینده، از طریق راه اندازی لیگ های برتر و انتخاب چهره های برتر، یک تیم قوی ملی این رشتۀ ورزشی را داشته باشد.
وی از مستقل شدن فدراسیون فوتبال افغانستان، دستاوردهای اخیر تیم ملی فوتبال کشور و ایجاد میادین سبز، به عنوان دستاوردهای این فدراسیون یاد کرد و خاطرنشان کرد: در آیندۀ نزدیک، ما شاهد ایجاد استادیوم های ورزشی فوتبال در ولایات مختلف خواهیم بود.
وی در ادامه گفت که سفر هیئت کنفدراسیون فوتبال اروپا به افغانستان با هدف حمایت اتحادیه اروپا از فوتبال کشور صورت گرفته و این سفر برای تقویت و رشد فوتبال در کشور، دارای اهمیت است.
قرار است هیئت یادشده، امروز با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز دیداری داشته باشد.
سفر این هیئت به افغانستان، درحالی است که تیم ملی فوتبال کشور در تاریخ ۲۱ سنبله در یک بازی دیدنی در شهر کتماندوی نیپال، تیم ملی هندوستان را با نتیجه دو برصفر شکست داد و مقام قهرمانی جام کشورهای جنوب آسیا را از آن خود کرد.
گفتنی است که تیم فوتبال افغانستان، بعد از این پیروزی و به دست آوردن مقام قهرمانی، در رده بندی فیفا ۷ پله صعود کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.